onsdag 1 december 2010

Politiskt Inkorrekt och krypteringen

FÖRÄNDRING Vi har ju som bekant avsevärda problem med att få den krypteradeversionen av PI att fungera som den skall för användare av webläsaren Internet Explorer. Under hela gårdagskvällen satt jag i direktkontakt med vår tjänsteleverantörs support och försökte förklara vad som har visat sig vara ett jätteproblem för de av våra läsare som kör IE.

Tyvärr lyckades jag inte fullt kommunicera ut vad både jag och extern expertis jag kontaktat misstänker är en vital del av problemet, nämligen att det cerifikat man installerat åt oss inte är helt OK. Man vidhåller att det är felfritt trots att jag delgivit dem nio! stycken skärmdumpar från olika Internet Explorer-versioner som tydligt visar att något inte är korrekt.

Vi har vare sig tid eller energi nog för att tjafsa vidare med vår tjänsteleverantör, och vi vill heller inte se att våra läsare skall ha så omfattande problem med att avnjuta PI som man är van vid och har därför bett supporten vidta omedelbara åtgärder för att eliminera felkällorna.

Detta innebär då att:

Någon gång under dagen kommer ett återställande av möjligheten att surfa in på Politiskt Inkorrekt utan att behöva använda kryptering ske. Jag vet ej vid vilken tidpunkt, men för de som vill testa om det fixats så är det bara att prova adressen http://politisktinkorrekt.info, densamma som gällde innan installationen av certifikat. Fungerar det är saken ordnad, fungerar det inte får man ge sig till tåls ytterligare en tid.

För de som trots allt vill använda krypterad överföring är det fortfarande adressen https://politisktinkorrekt.info som gäller. Vi kommer att ordna så vårt kontaktformulär fortfarande går över säker anslutning för de som vill vara säkra på att det de skriver inte avlyssnas.

Frågor på detta kan med fördel mailas till mig.

Gustaf Janson

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt