söndag 26 september 2010

Om masspsykosen i Sverige

VALET 2010 Ulrika Nettelblad, tidigare ordförande i Liberala Ungdomsförbundet i Uppsala, skriver på sin blogg om riksdagsvalet och Sveriges så kallade demokrati:

Jag tänker hela tiden att jag ska skriva något längre och mer elaborerat om det här, och det kommer väl; precis som så lusten att skriva om politiska saker över huvud taget äntligen har börjat växa fram igen. Men jag måste bara få säga att precis som många andra i Sverige är jag illa berörd, äcklad och så vidare över valet.
Däremot inte, som de flesta tycks vara, över att SD kom in i riksdagen. Men för den odemokratiska, farsartade och rent ut sagt bisarra behandling de har mött både innan och efter detta.

Ni kan rätta mig om jag har fel, men jag trodde att grejen med det här landet var att vi har en demokrati. Ni vet, en sådan här där folk har rätt att uttrycka åsikter, där medierna är någorlunda objektiva, där valbara partier respekteras. Där valarbetare inte gömmer undan valsedlar. Där valarbetare inte ”rättar” personer som kanske tagit ”fel” sedel eller ger dem hotfulla blickar. Där folk inte knivhuggs på gatan för att man misstänker att de tillhör ett parti man själv inte uppskattar.

Där två av de största medierna (som, låt oss säga, Aftonbladet och Expressen), INTE går ut med löpsedlar på valdagen enbart för att köra en stenhård bojkott mot ett av de i valet deltagande partierna. Inte på sin framsida har en bild med en valsedel från detta parti, i rännstenen, söndertrampad, med en cigarettfimp liggande intill.

Läs mer på Ulrika Nettelblads blogg »

PrintFriendly Share/Bookmark



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt