fredag 5 augusti 2011

Raimo Norrgran Kettil tar bort länken

POLITISK FÖRFÖLJELSE Raimo Norrgran Kettil, socialdemokraten som vi i morse kunde rapportera hade publicerat en länk till det stulna registret över människor som begärt att få information om Sverigedemokraterna skickat till sig, har under kvällen tagit bort det blogginlägget ifråga.

Norrgran Kettil skriver:

Med anledning av att hemsidan under det senaste dygnet fått närmare 2500 träffar och min inbox fått över 90 meddelande så väljer jag nu att stoppa möjligheten att lämna fler.

Jag vill klargöra ett antal saker för nya och gamla besökare på sidan.

Det har visat sig att detta register inte är en allmän sida utan resultatet från en hackning i SD´s server. I princip så är därför innehållet stöldgods.

Min anledning att lägga in länken handlade om att Krister Kronlid blivit utsatt för direkta och indirekta hot utifrån sitt politiska engagemang för Socialdemokraterna. I kommentarerna på hans inlägg är det en stor del som handlar om vem som är medlem i SD och vem som inte är det. Registret var lätt att uppfatta som en tjänst som SD tillhandahöll på nätet för sina besökare och att frågan om vem som var medlem då kunde få en lösning.

I kommentarerna som gjorts görs många kommentarer om åsiktsregistrering och då är det viktigt att poängtera att jag inte är den som står bakom registret.

Under dagen har ett antal hot gjorts mot min familj och mig genom telefon, sms och mail. Med tanke på att vi numera vet hur starkt hat kan driva en människa väljer jag därför att ta bort inlägget. Jag är av åsikten att kunskap stärker individen. Den här dagen har onekligen gett mig kunskap om hur många människor som bär på en rädsla för det okända.

Att PI kan göra skillnad är positivt. Mindre bra är dock att hotelser framförts mot Norrgran Kettil – detta kan aldrig vara acceptabelt oavsett vad som ligger bakom! Att sänka sig till extremvänsterns nivå kan aldrig någonsin vara motiverat.

Med det sagt har PI kontaktat Socialdemokraterna och frågat hur de ställer sig till detta och vilka konsekvenser Norrgran Kettils övertramp måste få. Att han på fullaste allvar menar att han uppfattat sidan ”som en tjänst som SD tillhandahöll” är väldigt svårt att tro på utan liknar mest en klassisk efterhandskonstruktion.

Vi kommer att följa upp detta ärende så fort mer information kommer.

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt