fredag 7 oktober 2011

AFA krossade fönster hos SD-politiker

POLITIKERHOT Ett fall för Säpo. SD-politikern Therese Borg från Eskilstuna utsattes för stenkastning mot sin bostad under den gångna natten. Två vardagsrumsfönster krossades. ”AFA Eskilstuna” säger sig ligga bakom dådet.

Therese Borgs blogg

Pressmeddelande

Under natten till lördag utsattes kommunfullmäktigeledamoten i Eskilstuna Therese Borg för stenkastning genom rutan i hennes privata bostad.

Det var vid tre-tiden i natt som Therese vaknade av att ytterfönsterna på två fönster i vardagsrummet krossades. På ytterdörren hade gärningsmännen satt upp kampanjmaterial från Sverigedemokraterna samt ett hotfullt meddelande med avsändare ”AFA Eskilstuna”. Det råder därför ingen tvekan om att attacken har politiska motiv och att det var i egenskap av folkvald för Sverigedemokraterna som Therese attackerades. Polis tillkallades till platsen och säkrade bevis samt eftersökte gärningsmännen i området.

- Först och främst är jag lättad att min 4-åriga dotter som befann sig i bostaden klarade sig oskadd. Det är för mig ofattbart hur man kan ge sig på någon där man riskerar att allvarligt skada oskyldiga barn, säger Therese.

Therese Borg har sedan tidigare skyddad identitet på grund av liknande attacker i sin förra bostad men låter meddela:
- Jag kommer aldrig att låta mig tystas. Det här är ett fegt angrepp på demokratin men stärker mig bara ytterligare i min övertygelse om att det vi säger är viktigt.

Mynewsdesk

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt