söndag 11 september 2011

Handikappad SD-politiker rånad

TIMRÅ Marcus Molinder (SD) är kommunpolitiker i Timrå och handikappad på grund av en medfödd sjukdom som påverkar framför allt lederna, vilket gör att han använder sig av en så kallad el-scooter i vilken han kan sitta men ändå ta sig fram smidigt med. I onsdags blev han rånad på en påse innehållande bland annat alla hans viktiga mediciner av en förbipasserande man på cykel.

Mannen, mellan 25-30 år med utländsk bakgrund – irakier eller från övriga arabvärlden, cyklade upp bredvid Marcus och stirrade på honom i ca tio sekunder tills Marcus frågade vad han ville. Svaret uteblev och mannen fortsatte att stirra i några sekunder innan han rycker till sig påsen som ligger i en korg frampå scootern, i vilken mediciner och kläder ligger, sen cyklar han därifrån i hög fart.

Två polispatruller sökte efter mannen utan framgång. Händelsen är polisanmäld och misstanke finns om att det hela kan relateras till Marcus politiska engagemang.

– Jag mår dåligt nog som det är, men sådant här sätter sig på psyket vilket medför att jag blir sämre även i den övriga värken. Jag tror inte att jag kommer att sova särskilt gott i natt.

– Jag är ju högt uppsatt i mitt parti både på lokal och regional nivå, så det är många som vet hur jag ser ut. Men polisen berättade att sådana här brott blir allt vanligare, så det är möjligt att det bara var en slump. Det känns hemskt att folk kan göra på det här viset.

Dagbladet
ST

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt