torsdag 8 september 2011

Islamism är största hotet mot folket i Kanada

ISLAMISM Kanadas premiärminister Stephen Harper är i nutiden den enda statsmannen, hittills, som öppet och tveklöst kallar saker vid dess rätta namn. På frågan vilket är det största hotet mot Kanada? svarar han: ”islamismen”. Den islamistiska terrorn kommer i olika varianter konstaterar han. Nyligen bombades offentliga byggnader i Kenya av inhemska muslimska terrorister.

I Sun TV:s program ‘Byline’ talar Brian Lilley med Tarek Fatah – en av de få rakryggade muslimerna i Västvärlden som offentligt och otvetydigt tar avstånd från islamism och terror. Han säger om de ständigt islamofila liberalerna i Kanada, som skriker ”islamofobi” eller ”rasism” så snart någon har en annan uppfattning än de själva:

De vet inte vad de talar om när de påstår att islamism inte är ett enormt hot. Och det största hotet utsätts vi muslimer för. Själv var jag dödshotad under hela min sjukhusvistelse nyligen när jag opererades för cancer. Polisen var tvungen att beskydda mig. Den miljon människor som har dött i världen p.g.a. islamistisk terror är till 90 procent muslimer. Jag kan gärna byta plats med någon av de där skenheliga vita liberalerna som inte begriper ett dugg.

Varför är 90 procent av immigranterna till Västvärlden från muslimska länder? Varför vill de inte stanna i sina muslimska paradis? Hade jag stannat kvar i Pakistan eller Saudi-Arabien hade jag ju aldrig kunnat säga vad jag sitter här och säger. Min hals hade varit avskuren för länge sen! Personligen tycker jag att de hycklande liberalerna ska ansöka om uppehållstillstånd i Afghanistan, Pakistan eller något av de andra muslimska länderna så får de se hur det känns att alltid vara förtryckt.

Angående den pågående religiösa konferensen i Montreal där Dalai Lama och Tariq Ramadan bland andra deltar påpekar Tarek Fatah skevheten i premisserna för konferensen. Resolutionen som har föreslagits är tagen från den islamska samarbetsorganisationen OIC och den vill förbjuda all kritik av ”heliga böcker”. Det vill säga att kritik av koranen och islam – enligt sharia-lag – i princip ska leda till dödsstraff.

Vilka religiösa grupper är det som hotas, dödas och får sina heliga byggnader nerbrända i världen idag? Inte är det i Frankrike eller i övriga Västvärlden som moskéer bränns ner. Nej, det är kristna kopter i Egypten och kristna i Pakistan som mördas för närvarande, och deras kyrkor bränns ner!

Brian Lilley undrar om inte Tariq Ramadan – Västerlandets egen ”moderata” muslim, som är barnbarn till muslimska brödraskapets grundare, egentligen är en ulv i fårakläder? Tarek Fatah:

Jo, det är klart att han är. Han talar så mjukt och trevligt och är inte ett dugg islamistiskt konfrontatorisk, men allt är bara yta. Liksom det övriga brödraskapet är hans enda mål att genomföra sharia-lagstiftning över hela världen, inklusive i Västerlandet.

Källa: Sun TV

 

 

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt