torsdag 5 maj 2011

Video: Muslimsk somalisk kvinna vägrar lösa giltig biljett

BILJETTLÖS MUSLIM Killen som filmade sekvensen sitter lite illa till längre bak i bussen men försöker fånga dramat så gott det går. En somalisk insvept kvinna kliver på bussen i Sollentuna men det visar sig att hennes biljettremsa inte fungerar längre. Chauffören påpekar detta men hon lyssnar inte utan sätter sig istället.

Ett någorlunda transkript av dialogen då det är svårt att höra vad de säger på grund av låg volym:

Chaufför: Den är ogiltig, gå ut ur bussen.

Kvinna: * gå!…. kon….nånting

Chaufför: Nej, då går du ut där o så går du in där

Kvinna: nej,nej! ja gör inte jag gör inte. Ring till polisen, jag ska vänta polisen

Chaufför: Du har ogiltig biljett och jag ber dig lämna bussen

Kvinna: nej jag gör inte jag gör inte!

Chaufför: ta ut …. och så går ni in där framme

Kvinna: jag ska sitta

Chaufför : KÖR DU BUSSEN?

Kvinna: Äääeeeööööööh!!!! skrik inte mig i ansiktet, jag går inte ut

*Småprat i bussen, svårt att höra*

Kvinna: jag har biljetter varför ska jag gå ut?! Om du vill stämpla….

Chaufför: ja då går du in där framme så stämplar jag, fattar du?

Kvinna: ta! ta! ta?? nej jag går inte!, jag ska inte gå ut i alla fall

Person på bussen: han sa till dig, han ljuger inte han kommer stämpla sa han

*annat språk*

Kvinna: Nej han kan inte bestämma mig, han kan inte bestämma mig

Chaufför: du ska ha en giltig biljett annars kommer inte bussen att gå.
Ta ut henne så stämplar jag biljetten… hon har smitit in med en ogiltig biljett

Kvinna: nej

Person på bussen : teeeeeeheeeeheeeh!

Chaufför: Hon är en fuskare

Mer skratt

Kvinna: Jag har biljetten……… Chaufför: aa det blir väktar insatts

*Konversation mellan kvinnan och hennes (kompis/man/okänd?)*

*Person bakom mig börjar driva med mig om att de gör så här hela tiden*

jag: haha aa

Stressad person : amen skynda er nu förfan, alla lider ju av den här skiten! lägg av nu!

Chaufför: HOTAR DU MIG NU VA?! *smäll* hon hotar mig!

*skratt bakom*

Kvinna: varför du slå mig?!

Chaufför: jag försvarar mig

Person bakom: så nu kan du köra :)

Kvinna: varför du slå mig? du slår mig med….. axxho axxho (yxa?)

Person bakom: Spela in det här o skicka till YouTube

Jag: haha aa precis det jag ska göra.

*nu kommer vi till det vanliga rasist snacket*

Kvinna: nej jag pratar inte med honom, jag pratar inte med honom…därför han är RASIST! han är RASIST!

Någonstans i bussen: nääää lägg av nu!

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt