torsdag 18 november 2010

Moderat på SD-stol i Borgholm

POLITISKA AVARTER En man som petades från Moderaternas lista i Borgholm blev i stället invald via Sverigedemokraternas listor som inte är skyddade och på vilka folk således kan skriva dit vilka namn de önskar. Erik Arvidsson väljer att acceptera platsen men har inte för avsikt att föra en sverigedemokratisk politik.

Arvidsson är motståndare till Sverigedemokraterna och kommer att driva en egen linje i fullmäktige trots att han sitter på SD:s stol.

– Jag tycker inte att vi ska ha Sverigedemokraterna i vår kommun, nu hade jag möjligheten att ta det här mandatet och då gjorde jag det. Då får vi en helt annan politik på det här mandatet än vad som annars hade blivit fallet.

Björn Söder, partisekreterare i Sverigedemokraterna, är dock inte lika entusiastisk och anser att Arvidsson borde ge upp sin plats:

– Jag tycker att han borde avsäga sig platsen. Har väljarna valt att rösta på Sverigedemokraterna och han inte vill representera Sverigedemokraternas politik så tycker jag att han bord avsäga sig platsen av moraliska skäl.

Arvidsson är annars mest känd för sin högst speciella tolkning av Roxettes ”The Look” på YouTube.

SVT

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt