måndag 24 januari 2011

Anonym undersökning pågår just nu bland platsannonser

UNDERSÖKNING Enligt uppgifter till PI genomför tre personer på Linnéuniversitetet just nu en anonym undersökning med syftet att avslöja diskriminering på arbetsmarknaden. De svarar på jobbannonser hos Arbetsförmedlingen och skickar identiska ansökningar, ibland signerat med ett svenskt namn, ibland med ett utländskt.

Ansökningen i ”utländsk” version:

Mohammed Jawad
800523

Frejgatan 13
114 79 Stockholm
E-post: mhmmdjwd@gmail.com
Telefon: 0720-16 96 59

Anställning som säljare

Jag läste i annonsen att ni söker efter en säljare. Jag är mycket intresserad av anställningen. Med mina sju års erfarenhet från säljaryrket tror jag att jag kommer att kunna göra mycket nytta på ert företag.

Jag är 31 år och har en civilekonomexamen. Jag har 7 års arbetslivserfarenhet som säljare i ett eget företag. Jag har lätt för att samarbeta, trivs med mitt yrke och hoppas kunna fortsätta inom det.

Jag är gift men har inga barn. På min fritid tycker jag om att umgås med min fru. Jag tycker dessutom om att vara ute i naturen. Jag joggar, promenerar och fotograferar. Jag är också aktiv i olika organisationer och föreningar. Mitt naturintresse har gjort att jag är engagerad i Friluftsfrämjandet men jag är också engagerad i Röda Korset och har haft olika uppdrag i samband med olika typer av frivilligarbete.

Sänder med en översikt över mina arbeten och utbildningar. Jag har betyg från samtliga.

Mina språkkunskaper är svenska och engelska i tal och skrift.

Med förhoppning om att få träffa er i person översänder jag denna ansökan.

Vänliga hälsningar,

Mohammed Jawad

Meritförteckning

Personlig information:

Mohammed Jawad
800523

Frejgatan 13
114 79 Stockholm
E-post: mhmmdjwd@gmail.com
Telefon: 0720-16 96 59

Arbetslivserfarenhet:

2003-2010 Drivit en grossistverksamhet, Stockholm

Utbildning:

1999-2003 Ekonomprogrammet, Stockholms universitet

1996-1999 Samhällsvetenskapligt program, inriktning Samhällsvetenskap, Bromma gymnasium

Språk:

Svenska (modersmål), Engelska

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt